برای عید خیلی از خانمها با استفاده از گندم و عدس و ... سبزه ی سفره هفت سین سبز می کنن، اما چون اینها دانه های خوراکی هستن، برای اینکه اسراف نشه بهتره برای سبزه عید، از دانه های غیرخوراکی و دور ریختنی مثل هسته مرکبات استفاده کنیم مثل پرتقال 🍊 و لیمو شیرین 🍋 و ...

من پارسال هم این کارو کردم و سبزه عیدمون خیلی قشنگ 🌱 شد 😊.

امسال هم میخوام از مراحلش براتون عکس بگیرم تو روزهای مختلف و بفرستم تا حساب کنم چند روز طول کشید تا سبز بشن 🌿

مراحل سبز کردن هسته های مرکبات برای سفره هفت سین 👇🏻

از یک هفته قبل، هربار که تو خونمون آب پرتقال و آب لیمو میگرفتم، هسته هاشو جمع کردم و تو یه کاسه آب می ذاشتم تا خیس بخوره و روزی یه بار آبشو عوض می کردم، البته می تونید این کار رو تو دستمال مرطوب هم انجام بدید. (دو سه روز هسته ها خیس بخورن کافیه تا نرم بشن، برای اینکه زودتر جوونه بزنن می تونید پوستشونو جدا کنید)

و امروز اول اسفند، تو یه گلدون (که می تونید ازینجا بخرید، هزار تومنه) خاک ریختم و هسته ها رو روی خاکها ریختم، هسته هام خیلی بیشتر از یه لایه تو گلدونم بود تا پر پشت بشه.

برای آبیاری باید حواستون باشه که خاکش مرطوب باشه و خشک نشه همین 😉 و صبر کنید تا جوونه بزنن


وقتی که جوونه بزنن، از گلدونم بازم عکس میگیرم و براتون میفرستم (توی همین پست)